Liefde in tijden van oorlog

Jokie 30 januari 2024
Dit boek wordt wel vergeleken met Het lied voor Achilles van Madeline Miller, wat betreft de thematiek oorlog en 2 mannen die van elkaar houden. Ik heb dat boek nog niet gelezen, dus ik weet niet of die vergelijking opgaat. Dit boek speelt voor het grootste deel ten tijde van WOI, in de loopgraven van België en Frankrijk, met dat wonderlijke contrast van die Engelse kostschooljongens, piepjong nog eigenlijk, die aan elkaar poëzie voorlezen en van die twee jongens, Henry Gaunt en Sidney Ellwood, die van elkaar houden maar dat lang niet durven toegeven naar elkaar. Ook al omdat daar blijkbaar in het leger een zware straf op rustte, en het sowieso in die tijd in Engeland strafbaar was. Nota bene tot 1967!

Meer recensies van Jokie