'Het veilige huis blijkt niet zo heel veilig – er zit wel meer dan één schroefje los ;-)'

José 26 juli 2020
Mijn leeservaring:
Emily, tja, what's not to like about her! Een chaootje die van de ene ellende in de andere lijkt te kukelen. Haar armoedige flatje in Soho, haar werk, het is het allemaal net niet. Ze probeert allerlei acteerbaantjes te verkrijgen maar op de een of andere manier lukt ook dat niet. Terugvallen op haar ouders wil ze ook absoluut niet, ze hebben sowieso al geen hoge pet op van wat ze allemaal doet.
Als zich dan ineens een gouden kans voordoet grijpt ze die met beide handen maar wat graag aan.
Haar baas Scott heeft een prachtig landgoed in Frankrijk waar zijn vrouw Nina met hun dochtertje Aurelia, die volgens Scott wat ziekelijk is waardoor zijn gezin liever in de luwte blijft. Scott vliegt er af en toe heen.

Emily valt met haar gat in de boter, wordt aangenomen als een soort huishoudster/manusje van alles. Als ze echter in Frankrijk arriveert blijkt het toch een wat schimmelig, slecht onderhouden Chateau waar nog veel aan moet gebeuren.
Maar ook Nina en Aurelia lijken omgeven met allerlei geheimen en waarom ziet ze Scott hier zo weinig? Mysterieuze dingen gebeuren er en Emily begint zich steeds onbehaaglijker te voelen …

We lezen Emily en Scott's perspectief en daar doorheen verweven een “vaag” aandoend relaas van Nina. Op de een of andere manier lijkt alles zo voorspelbaar maar toch sluimert er zoveel twijfel en achterdocht jegens beide echtelieden dat je toch alleen maar snel wil doorlezen.
Jammer vond ik het wel dat de karakters niet iets meer uitgediept waren maar het las verder als een trein, nou ja, een TGV in dit geval ;-)

Meer recensies van José