And now ... the end is near ...

José 16 september 2019
Nog steeds blijf ik het uitermate vreemd vinden dat iemand een succes-serie vervolgt van iemand anders. Stieg Larsson stond wat mij betreft op een hoog laddertje met een unieke schrijfstijl. Lagercrantz's schrijfstijl lijkt er wat mij betreft niet eens in de buurt te komen maar neemt niet weg dat zijn "aandelen" qua laatste drie delen lekker weg lezen. Alhoewel ik dit laatste deel af en toe echt ver gezocht vond, het is niet meer zo geloofwaardig om het maar ff te benoemen. Het leest weer goed weg maar af en toe vond ik het tenenkrommend, alsof er iets uitgeperst moest worden om aan een vlammend slotstuk te geraken. Het is dus goed zo, stoppen voor het triest wordt. Maar dat is MIJN mening, al zullen er hele volksstammen zijn die graag meer zouden willen.
Wat hebben we geleerd?!?
Never change a winning streak ;-)

Meer recensies van José