Bekende thema’s en terugkerende personages

José R. 13 augustus 2023
De decadente en minachtende high society met hun bekrompen denkbeelden, versus sterke jonge vrouwen die zich willen ontwikkelen. Rijk versus arm. Het zijn thema’s waar Tracy Rees graag over schrijft. Ook in dit boek dat speelt in 1897 is dat het geval. Bovendien komen we oude bekenden tegen uit de eerdere roman “De Rozentuin”. In dat boek had Rowena Blythe een bijrol. Dit keer staat ze centraal. Door schade en schande leert ze andere normen omarmen en moet ze haar weg zien te vinden. Geen verrassing dat de eveneens terugkerende Olive Westallen daar ook een rol in speelt.
De historische fictie van Rees leest als een zonnetje. En hoewel dit boek een parallel heeft met “De Rozentuin” kan het zonder probleem zelfstandig worden gelezen.
Er blijft nog wel een onopgelost vraagstuk. Zou daar een volgend boek over komen?

Meer recensies van José R.