Terugkeer: een mooie roman

KristelVe 14 januari 2023
Voor de leesclub "De Boekenreizigers" onder leiding van Erna Eikhoudt, las ik het boek "Terugkeer" van Marceline de Waard.

Dough is een jonge zestiger, keert na ruim 40 jaar terug naar zijn geboorte-eiland.
Hij ontvangt een brief van zijn zieke vader die hem dringend aanmaant om zijn geboorterecht als Laird op te nemen, omdat hijzelf ernstig ziek is.
Er is niets dat hem nog in Nederland bind: zijn vrouw en dochter waren 2 jaar geleden verongelukt, en het wordt hoogtijd dat Dough de ruzie met zijn vader bijlegt.
Aangekomen op het eiland merkt Dough dat hij te laat is: alle eilanders staan rond het graf van zijn vader en het ziet ernaar uit dat het nog heel wat voeten in de aarde kost om hun vertrouwen te winnen....

Het boek "Terugkeer" leest heel vlot. De hoofdstukken worden telkens verteld vanuit een andere personage, waardoor je een beter inzicht en perspectief ziet, hun denken en doen volgt.
Het verhaal vertelt dat niet altijd alles van een leien dakje loopt, maar vooral, dat liefde geen leeftijd kent.
Het is zeker een aanrader voor wie houdt van wat kortere verhalen, en vooral houdt van romantiek.

Meer recensies van KristelVe