Heerlijk luchtige feelgoodroman

Laura 22 juni 2017
Weg van Jou is een heerlijke feelgoodroman waarin de familie van Antwerpen centraal staat. Helena, een alleenstaande moeder van een volwassen zoon Alex, ontmoet op een bijzondere manier Klaus, een vriend van haar broer Cas en schoonzus Anouk. In tussentijd blijkt het huwelijk van Cas en Anouk wat scheuren op te lopen als Anouk een romance aangaat met Mark die ze toevallig weer tegenkomt op een bruiloft nadat ze elkaar eerder bij een cursus hadden ontmoet. Zoon Alex is gaan samenwonen met zijn vriendin Anna, maar logeert toch verdacht vaak weer bij Helena. Ondertussen helpt Alex opa Bob bij het online daten. Geven Anouk en Helena zich over aan de liefde of kiezen ze voor het vertrouwde leven wat ze kennen?

Ondertussen strijden Helena en Alex ook nog voor het behoud van het jeugdhonk waar Alex veel tijd heeft doorgebracht. Dit doet Helena samen met Klaus die journalist is en dus hier en daar een lijntje heeft naar de media. Ze schrijven samen een column die al snel viral gaat op social media. En komt hier van het een het ander?

Het leest ontzettend lekker weg, het is een luchtig verhaal die je laat meegenieten met het doen en laten van de familie van Antwerpen. Als Nederlandse moest ik af en toe wel even wennen aan wat typisch Vlaamse uitdrukkingen, maar dat had ook wel zo zijn charme.

Meer recensies van Laura