Het leven van een tienermeisje in scriptvorm

Laura 07 juni 2019
In dit eerste deel van een nieuwe meidenserie van Holly Smale staat de spotlight gericht op Hope, de jongste van 4 kinderen uit het beroemde acteursgezin de Valentines. Moeder, oma en overgrootmoeder zijn gevierde actrices en vader is een bekende regisseur. Ook Hope droomt ervan om actrice te worden en beleefd haar leven dan ook als een filmscript. Tot nu toe wordt ze compleet buiten het glitter en glamourleven gehouden omdat ze nog net geen 16 is. Ze heeft een privé leraar, eigenlijk geen vriendinnen en is vaak alleen thuis. Ze kan dan ook niet wachten tot het zover is. Tot die tijd houdt ze zich bezig met haar andere grote project: De Ware Liefde. Ze volgt nauwlettend de horoscopen en op een dag lijkt het lot haar de Ware gebracht te hebben in de vorm van de Amerikaanse Jamie die helaas na zijn week vakantie in Londen weer terug moet naar huis. De naïeve en dromerige Hope reist hem als verrassing achterna aangezien hij toevallig net als haar vader in Los Angeles is. En vanaf daar zie je Hope langzaam maar zeker de echte wereld verkennen.

Het boek heeft een bijzondere en zeer toepasselijke lay-out doordat Hope alles in script vorm beleefd. Toch vond ik het persoonlijk af en toe wel wat verwarrend omdat Hope de werkelijkheid na elke zin weer verandert volgens haar gewenste script. Het verhaal kreeg me hierdoor in combinatie met de wel extreem wereldvreemde en naïeve hoofdpersoon in eerste instantie ook niet echt te pakken, pas ruim over de helft begon het wat beter aan te slaan. Ik val dan ook niet in de doelgroep van dit boek en ik kan me goed voorstellen dat jonge tienermeisjes hier wel veel plezier aan beleven en er lekker bij weg kunnen dromen.

Meer recensies van Laura