Een verrassend spannende ruimtereis

Laura 07 juni 2021
Stel je voor, dat je wakker wordt en je komt erachter dat je je in een ruimteschip bevindt, alleen. Je hebt geen idee wie je bent, wat je beroep is en wat je in vredesnaam in een ruimteschip doet, maar je voelt aan alles dat je op een belangrijke missie bent waarbij de tijd begint te dringen. Langzaamaan komen er herinneringen boven drijven, begin je je weg te vinden en start je missie om de aarde te redden.

Dat is in een notendop het spannende mysterieuze begin van Project Hail Mary. Je wordt het verhaal echt ingezogen, het is een echte page-turner. Door het gebruik van flashbacks leer je steeds meer wat er voorafgegaan is aan deze bijzondere ruimtereis. Het boek is zeer toegankelijk geschreven ondanks de vele wetenschappelijke en technische hoogstandjes die er in verwerkt zijn. De spanning wordt fijn opgebouwd en daar waar ik een voorspelbaar einde verwachtte werd ik toch nog aangenaam verrast. Een bijzonder geslaagd boek!

Meer recensies van Laura