Teleurstellend

Laura19907 30 mei 2020
Op een koude winterdag met veel sneeuw klinkt er een knal uit het bos bij een gerenommeerde school.
Het is de opmaat voor een gijzeling. Waarom worden de leerlingen en hun docenten gegijzeld? Wie is de dader? En ze hebben 3 uur om dit uit te zoeken voordat de dader om zich heen begint te schieten.

Wat een samenvatting op de achterflap. Dit moet wel een goed boek zijn van Lupton, net als Zusje en Later.
Maar wat een teleurstelling...
Het boek is lastig in te komen en mist de spanning om door te lezen. Dit omdat het gijzelingsverhaal wordt afgewisseld met het verhaal in het theater, waar voor Macbeth wordt geoefend.
Waarom dat dit ( zo'n groot) onderdeel van het verhaal moet zijn is mij een vraag. Dit gedeelte is in mijn ogen ontzettend saai. Zo jammer, want het verhaal van de gijzeling is wel erg spannend( in het begin)
Dan heb je nog het verhaal van Rafi en Basi, beter gedaan, en wel nodig voor het plot.
Over het plot gesproken, voorspellend en zeker niet spannend.
Zo jammer dat dit boek niet beter is uitgewerkt en een thriller is het ook niet.

2 sterren voor het even spannende gijzelingsverhaal en voor het verhaal van Rafi en Basi, meer zit er niet in

Meer recensies van Laura19907