Op zoek naar jezelf

lauraleest_be 09 juni 2021
Verhaallijn: Wanneer Jennifer de adellijke Terence ontmoet raakt haar leven plots in een stroomversnelling. Van een leven vol tweedehands spulletjes komt ze terecht in een groot landgoed met alles erop en eraan en wordt ze ondergedompeld in de high society. Wanneer ze voor het altaar staat beseft ze dat dit niet het leven is die ze wilt, en al zeker niet met een overspelige echtgenoot dus neemt ze de benen en laat ze alles achter vooraleer het ja woord gegeven wordt. Om op adem te komen vindt Jennifer er niks beter op dan haar peperdure jurk te ruilen voor een vliegticket naar Canada waar haar oom woont in de hoop daar alles op een rijtje te kunnen zetten. Aangekomen in Rainbow Lake Town bij haar oom is er helemaal geen sprake van een warm ontvangst. Al lijkt de aantrekkelijke jonge sheriff Branson haar met plezier wegwijs te maken doorheen het stadje.

Wat een heerlijke feelgood, waarin de zoektocht naar je ware zelf centraal staat. Het verhaal wordt weergegeven vanuit Jennifer haar perspectief waardoor je haar zoektocht naar zichzelf van dichtbij meemaakt en extra meeleeft met haar. Naast haar persoonlijke issues is ze ook nog eens vastberaden om haar oom die wegkwijnt onder liefdesverdriet op te lappen waardoor je Jenny nog meer in je hart sluit. Dankzij de vlotte schrijfstijl die ook nog eens humoristische element bevat vlieg je doorheen het verhaal.

Als lezer word je meegenomen naar het snoezige Rainbow Lake town waar alle personages hartverwarmend en joviaal zijn, moest zo’n dorpje echt bestaan ben ik er meteen naartoe!

Na een vliegende start, wordt alles geleidelijk aan rustig opgebouwd om je dan weer schrap te zetten voor een paar knallende plot twists die het best spannend maken. Ondanks dat je bij zo’n boek weet wat je te wachten staat heeft het me zo toch een paar keer weten te verrassen. En het verhaal stopt hier niet! Er is een leuke spin off gemaakt: in “Het staat in de sterren geschreven” volg je het verhaal verder van Miranda haar kant, Jenny’s zus. Op naar de volgende dus!

Meer recensies van lauraleest_be