Prachtig taalgebruik

Margaret-Hillebrandt (auteur) 04 januari 2020 Auteur
Twee grote thema's worden in weergaloos mooie taalgebruik beschreven. De Molukse samenleving in Nederland en het knellende corset van een religieuze opvoeding. Het eerste thema vond ik reuze boeiend omdat het niet vanuit een Nederlands gezichtspunt werd beschreven maar vanuit het Molukse standpunt, Het tweede, de religieuze opvoeding, sprak mij minder aan. Er is zo vaak over geschreven en iedere keer weer wekt het keurslijf van de de gereformeerde samenleving ergenis bij mij op.Het taalgebruik van Stephan Enter is prachtig. De personages Oscar en zijn zus Louise zijn bizar helder, waardoor zij zo uit het boek hadden kunnen stappen. Daarnaast vind ik de jaren 80 een zeer boeiende tijd en herkende ik er veel in.
Van mij krijgt Pastorale een ruime 4 sterren.

Meer recensies van Margaret-Hillebrandt (auteur)