bloedstollend spannend

Marijn Schepers 14 juli 2021

Veel mensen worden gepest op de middelbare, daar moeten wij iets aan veranderen. Kinderen hebben vaak niet door wat ze doen en wat precies de impact ervan is.

Maar niet de pesters van Carrie, die zijn er zeker achter gekomen wat de impact ervan kan zijn.

Carrie is een lief meisje die opgroeide met een super gelovige moeder. Het is niet makkelijk om op te groeien in een huis waar in elke hoek een ander Jezus beeldje je aankijkt.

Haar schoolleven is niet veel beter. Ze is anders dan de andere en de andere zorgen ervoor dat ze het niet vergeet. Wanneer ze voor het eerst ongesteld wordt in de douche van school maken de Pesters het alleen maar erger.

Iedereen denkt dat Carrie een makkelijk doelwit is, maar ze zorgt ervoor dat de mensen weten wie ze is en dat ze fout zaten.

Dit boek is een beetje anders dan andere boeken. Je leest niet alleen de huidige gebeurtenissen wanneer het gebeurt maar ook academische papieren en interviews van mensen die je tegenkomt in het verhaal!

Als een echt Stephen King boek hebben de personages zeer sterke verhalen. De mensen die niet aardig zijn in het boek ga je echt vreselijk vinden en je gaat houden van de goede mensen, je gaat verdrietig zijn, boos zijn maar ook blij zijn.

Toch is er iets aan dit boek wat ik niet gewend ben met King. Ik miste de details! Het boek is niet dik, 200 pagina's maar, maar meestal heeft King zeer gedetailleerde verhaallijnen, dat miste ik nu.

Dat is de enige reden, en het feit dat er veel verschillende namen zijn waar je je mee kan verwarren, dat ik dit boek vier sterren geef. Er zijn zoveel personages die eerst alleen bij achternaam genoemd worden en dan ook ineens voornaam dat ik echt begin te twijfelen wie wie is soms.

Toch vond ik het een zeer sterk boek!

Meer recensies van Marijn Schepers