liefdesverhaal met een twist van King

Marijn Schepers 03 augustus 2021
Scott Landon en zijn vrouw Lisey hebben alles wat ze wensen. Veel geld, een 25 jaar durende huwelijk en verschillende bestemmingen om naar toe te reizen voor Scott zijn werk.
Scott is een bekende schrijver met een grote fangroep, de mensen houden van hem.

Het zielige van het verhaal van Scott is niet zijn dood, het is zijn jeugd. De jonge Scott had het alles behalve makkelijk. Lisey weet er niet veel over en dwingt Scott er niet over te praten, maar ze weet wel dat Scott zijn eigen wereld heeft waar hij heen kan zodra het leven moeilijk wordt.

Wanneer Lisey de werkkamer van Scott opruimt naar zijn dood, leert ze deze eigen wereld iets te goed kennen.

Als je nog nooit een King gelezen hebt zou ik niet met dit boek beginnen. Het is echt een van zijn meest slomere werk en moeilijk om in te komen. Scott en Lisey hebben een soort eigen taal gecreëerd toen ze zolang lang getrouwd waren en de woorden zijn voor mensen die niks te maken hebben met het huwelijk niet duidelijk.
Ook zijn er wat heftige stukken in die niet iedereen fijn vindt om te lezen, deze hebben te maken met vrouwen die mishandeld worden en katten die het niet overleven (tijdens deze hoofdstukken hebben mijn eigen katten nog nooit zoveel liefde ontvangen)

maar als je eenmaal door de moeilijkheid heen bent is het een prachtig boek. het laat zo goed zien hoe het echte huwelijk is, niet alleen de mooie en de leuke delen maar ook de moeilijke stukken waar ze samen door heen komen.
wat ik zelf het meest interessante vond waren de stukken over Scott zijn jeugd. Het is duidelijk dat Scott zwaar mishandeld werd maar toch wil ik meer van zijn jeugd weten.

BOOL! het einde

Meer recensies van Marijn Schepers