Een andere kijk op Bundy

We weten allemaal dat liefde blind kan maken. Het feit dat als je echt van iemand houdt, dat diegene bijna niks fout kan doen? maar wat gebeurt er wanneer het bewijs dat diegene wel iets gedaan heeft steeds duidelijker en duidelijker wordt? maar de politie geloofd je niet, of neemt je niet serieus? hoe zwaar zou dat wel niet zijn? Daar kom je in dit boek achter.

het boek gaan niet over Ted Bundy of zijn criminele acties. je moet dit boek niet kopen met die intentie. Ik dacht dus namelijk dat het wel over Ted Bundy zijn criminele acties ging en ik was tamelijk teleurgesteld. Je leert Ted van een hele andere kant kennen. Je leert hem kennen als het vriendje van Elizabeth Kendall. Elizabeth is dan ook meer het hoofdpersoon in dit boek.

In het begin vond ik Elizabeth Kendall maar niks. Ze klonk soms zo arrogant en naief. Alles ging over haar en over hoe zwaar ze het wel niet had met Ted, zonder het over zijn dodelijke slachtoffers te hebben. Ik kon haast wel boos worden om het feit dat ze zolang bij hem gebleven is terwijl hij al begon met liegen, stelen etc.
Maar Elizabeth Kendall was een compleet ander persoon toen ze begon met schrijven en toen ze klaar was met het boek. Hier schrijft ze ook over in het epiloog.

Door het epiloog ben ik het boek echt interessant gaan vinden. ik was zo bang dat dit boek alleen maar positief zou zijn over Ted Bundy, dat het echt compleet geromantiseerd zou worden. Gelukkig gebeurde dat niet!
De dochter van Elizabeth Kendall, Molly Kendall, schrijft ook over haar geschiedenis met Ted Bundy en hoe hij was als stiefvader. Het was een compleet andere herinnering aan Bundy, eentje die mij nog banger maakt voor hem.

Dit boek is zo anders dan andere true crime boeken. Het focust niet op de moorden en andere vreselijke zaken. Het gaat over de Ted Bundy die wij niet kennen. De allerdaagse Ted Bundy. De Ted Bundy die bleef stelen en liegen maar ook de Ted die heeft gehuild en die van mensen gehouden heeft.

oh en mijn editie had foto's in het midden, dit maakt het toch net wat interessanter!

Meer recensies van Marijn Schepers