Okay boek

Marja Vissers 12 april 2024
‘Hard land’ gaat over de zomer van de vijftienjarige Sam. Sam zet in deze zomer grote stappen richting volwassenheid. In die zin is dit boek een echte coming of age-roman.

Maar ‘Hard land’ heeft ook een ander thema, nl. the eighties. Het speelt zich af in 1985 in de VS. Er wordt gerefereerd aan films en muziek uit die tijd; jammer dat ik de genoemde films en songs meestal helemaal niet ken … Opmerkelijk is dat schrijver Benedict Wells zelf in 1984 geboren is en de Duitse en Zwitserse nationaliteit heeft. Hij schrijft dus over een tijd en een locatie die niet de zijne zijn.

Ik vond ‘Hard land’ een okay boek, maar ook niet meer dan dat. Het is niet heel boeiend of mooi, maar er is ook niets mis mee. Drie sterren geef ik.

Meer recensies van Marja Vissers