Een modern leven

MarYan 10 maart 2024
Een verzameling afwisselende columns die Sarah Sluimer schreef in de afgelopen 8 jaar.. Over de ontwikkeling die ze doormaakte in die periode van veel veranderingen. Eén van de grootste veranderingen is het moederschap (ze kreeg 3 kinderen) Maar het gaat niet enkel over moederschap.  Sluimer onderzoekt ook haar leven als partner, kind van, schrijver, columnist, theatermaker.
Soms grappig, dan ontroerend, confronterend,  vertederend, kritisch, filosofisch.. Compact, goed geschreven, interessante gedachten over Indo zijn, gezin, de maatschappij, relaties, politiek, metoo..
Sluimer heeft een sprankelende schrijfstijl.

Veel vrouwen (medemoeders) zullen zich herkennen in deze columns. Ik ben van een andere generatie maar ik heb wel genoten van de korte verhalen. Vooral die over het gezin eigenlijk.
~Zakgeld (de eerste familievergadering met een 7 jarige voorzitter)is geweldig. Ook haar boosheid over de verschillende verwachtingen die er bestaan van man/vrouw deel ik. (maar niet haar oordeel over spiritualiteit)

Toevallig begon ik net in een boek over hormonen, en las ik een uur later in dit boek de column over.. inderdaad hormonen. Meteen een praktijkvoorbeeld. Ik heb zelf weinig last gehad van hormonen, ben ook nooit aan de pil gegaan, mogelijk is er een verband.. Maar dit terzijde.
In het algemeen vind ik de verhalen verfrissend en leuk om te lezen. Ook in een mooie afwisseling van serieus en grappig. Ouderschap vergelijken met een glijbaan, kom er maar es op.

Vantevoren wist ik trouwens niet dat dit een boek met losse verhalen zou zijn. Ze zijn eerder verschenen in dagbladen.
Ik ben wel benieuwd geworden naar meer werk van deze schrijver.

Meer recensies van MarYan