Interessant boek

Merel Plat 25 juni 2020
In The hidden kingdom zijn de draken op weg naar de RainWings, omdat ze denken dat zij weten hoe ze een vergiftiging door een Sandwing kunnen oplossen. Rainwings hebben namelijk ook gif en weten daar dus vast meer van. Glory kijkt, als Rainwing zijnde, extra uit naar de ontmoeting met de RainWings. Eenmaal daar aangekomen staat haar echter een teleurstelling te wachten. RainWings lijken vooral lui te zijn. In zo'n mate, dat de meeste draken niet eens door hebben dat er een flink aantal Rainwings verdwenen zijn. Glory laat het er niet bij zitten en gaat op zoek naar de verdwenen draken. Hierdoor raken de RainWings echter wel betrokken bij de oorlog die ze al die tijd hebben vermeden...

In dit derde deel van de graphic novel serie Wings of Fire heeft Mike Holmes weer het uitstekende tekenwerk verricht. Net als in de vorige delen is het weer een kleurrijk geheel geworden. Het leuke aan dit deel is, dat de RainWings van kleur veranderen al naar gelang hun stemming. In de graphic novel komt dit door de kleurrijke afbeeldingen dus mooi naar voren, al wordt er in de tekst ook wel benoemd welke emotie de draak heeft.

Naast onze geliefde dragonets uit de voorspelling maken we in dit deel ook weer kennis met veel nieuwe personages, waaronder de schattige draak Kinkajou en de luiaard Silver, die meteen erg gehecht raakt aan Glory. Jawel, draken hebben ook huisdieren! Al geldt dat eigenlijk alleen voor RainWings, die dus luiaarden als huisdier houden en ook vegetariƫr zijn. Het zijn de vredelievende draken van de verschillende soorten draken en zitten dus ook niet op oorlog te wachten. Ook in dit deel wordt weer duidelijk dat de dragonets afgezonderd van hun eigen drakensoort zijn opgegroeid. Glory is bijvoorbeeld veel kordater dan de andere RainWings. Ondanks dat ze anders is, hecht ze toch meteen waarde aan deze draken. Dit verhaal gaat dus ook weer over hoe het is om buiten je familie op te groeien en vervolgens op zoek te gaan naar je roots. Het is mooi beschreven hoe die ervaring is voor Glory.

In dit deel zit maar weinig actie, maar wel veel ontwikkeling en daardoor is dit deel erg interessant. De draken blijken gelaagder te zijn dan gedacht en meerdere emoties te ervaren. We leren ook meer over de RainWings, maar ontmoeten bijvoorbeeld ook de derde koningin uit de voorspelling. Dit deel zorgt al met al voor een stukje achtergrond en zet enkele ontwikkelingen uit. Dit maakt nieuwsgierig naar hoe het verder zal gaan in het volgende deel!

Meer recensies van Merel Plat