Knap gedaan

Missmir 24 februari 2024
Anne Givernaud, werkzaam als psychologe, heeft gekozen voor het leven waar ze gelukkig van wordt, samenwonen met haar vriend Guido Vandenbussche ergens afgelegen. Als Anne na een dag werken terug naar huis rijdt, ziet ze dat er een meisje op de weg ligt. Het meisje is bewusteloos. Samen met Guido nemen ze haar mee naar hun huis zodat het meisje daar kan rusten, met de bedoeling morgen de politie te bellen.

Als Anne de volgende ochtend weer beneden komt, is het huis een bende en zijn haar vriend Guido en het meisje weg. En Guido blijkt ook nog eens onbereikbaar te zijn.

Michiel heeft een prachtig en spannend boek geschreven, waarin ook de omgeving en personages goed tot uiting komen. Als Anne op onderzoekt gaat kom je er al snel achter dat ze eigenlijk helemaal niks van haar vriend weet. Hierdoor wordt je aandacht continue bij het boek gehouden want wie is Guido? De zoektocht zelf brengt ook de nodige spanning met zich mee waardoor het mysterie steeds groter wordt.

De verhaallijn en ook de andere details passen zeer goed in elkaar waardoor het continue spannend en onverwacht blijft. Daarnaast zorgt het verleden van Anne ook nog voor een extra dimensie waardoor je compleet in het ongewisse blijft. Door het gebruik van het ik-perspectief ben je nog wat dichterbij Anne en draagt ook weer bij de spanning. Beetje bij beetje kom je meer te weten over Guido, maar je tast als lezer nog steeds in het duister over de gebeurtenissen. Ik werd daardoor ook verrast door het einde, want het liep toch anders dan ik had gedacht.

Dit boek laat maar weer eens zien dat er niet eens veel bloed hoeft te vloeien om een goed en spannende boek te schrijven.

Meer recensies van Missmir