Spanning in mineur

omimieke 23 augustus 2020
Een niet zo bekende auteur krijgt op en dag de kans van haar leven. Haar agent bezorgt haar de mogelijkheid een contract te tekenen om boeken uit een reeks af te werken. De gepubliceerde boeken zijn een waanzinnig succes maar de auteur Verity is door een auto-ongeluk niet in staat om het werk alleen af te maken en wordt Lowel aangesteld als co-auteur.
Wanneer ze in het fenomenale huis van Verity komt logeren teneinde de samenwerking aan te vatten beseft ze dat Verity zodanig gekwestst uit het ongeluk gekomen is dat ze haar dagen slijt op haar bed, helemaal van de wereld afgesloten en niet meer in staat om te bewegen laat staan te praten of te luisteren. Daar verneemt Lowel ook dat de tweelingdochtertjes van Verity en haar man Jeremy beiden in een tijdspanne van 6 maanden gestorven zijn.
Hier probeert lowen een kijk te verwerven in het brein van Verity zodat ze haar werk kan afmaken maar ze ontdekt een manuscript waarin Verity minutieus neerschrijft hoe ze haar dochtertje Harper heeft vermoord en ze helemaal niet van haar kinderen hield vermits de kinderen een groot deel van de liefde van Jeremy opeisten. De liefde die ze helemaal niet wou delen.
Lowen ontdekt ook dat Verity niet zo ziek is als beweerd wordt en de spanning stijgt echt ten top.
Jammer genoeg worden er heel veel sexscènes in bijgesleept die er eigenlijk weinig of niet toe doen. De liefde van Verity voor haar man kon op een totaal andere manier belicht worden. Hier is de schrijfster mij verloren. Het verhaal an sich vond ik goed gevonden, de verhaalwijze kon ik maar matig omarmen.

Meer recensies van omimieke