Voortkabbelen

omimieke 06 december 2020
Dit boek is een vervolg op Retraite maar je hoeft deze niet gelezen te hebben om dit verhaal te kunnen volgen.
Dee, Ola en Sonja kennen elkaar van vijf jaar terug toen ze samen een retraite in Friesland onder leiding van Catherine meemaakten. Ieder van de drie heeft zo haar redenen om Catherine te haten. Dee is haar man kwijt geraakt na een sessie bij Catherine, Ola en Sonja zijn ontzettend boos op haar omdat ze een dierbare vriend slecht advies gegeven heeft waarna hij zelfmoord heeft gepleegd.
Ondertussen is Ola gehuwd met een Fransman Luc ook een ex patiënt van Catherine , die opnieuw erg depressief is.
Ze besluiten op vraag van Ola om terug samen te komen op het landgoed in Friesland om Luc’s mentale gezondheid terug op het juiste spoor te krijgen. Wat Ola niet weet is dat Luc contact blijven houden is met Catherine net zoals de man van Sonja. Luc smeekt Dee om aan zijn kant te staan en Catherine te vragen om hen te vervoegen. Dit brengt een heleboel oude en nieuwe trauma’s naar boven bij alle deelnemers tot en met Catherine zelf.
Het verhaal is voor mij niet echt interessant, het blijft voortkabbelen . Psychologische trauma’s zijn vaak een dankbaar onderwerp voor auteurs maar ik geloofde er niet in.

Meer recensies van omimieke