Stroperig

Paulus 19 maart 2024
Het Kartel is het tweede deel van de indrukwekkende trilogie van Don Winslow over The War on Drugs. Het eerste deel The Power of the Dog is gek genoeg niet vertaald. Zelf las ik eerder al het derde deel, De Grens.

Dat vond ik een top-thriller en veel beter geschreven dan Het Kartel. Die kreeg van mij dan ook vijf sterren. De Grens is veelomvattender. Deel twee gaat vooral over de onderlinge strijd tussen de Mexicaanse drugskartels. Het Amerikaanse aandeel beperkt zich tot de individuele bemoeienissen van DEA-agent Art Keller.

Vooral het middendeel van dit boek vond ik stroperig en ik heb diverse keren de aandrang gehad om maar te stoppen. Bovendien moet je een sterke maag hebben om al dat Mexicaanse drugsgeweld te kunnen behappen.

Uiteindelijk is het me gelukt deze 700 pagina’s tellende pil uit te lezen, maar soepel ging het niet. Desondanks hoop ik de het onvertaalde deel van deze toch wel knappe trilogie alsnog een keer op de Nederlandse markt komt.

Meer recensies van Paulus