Vlinders overal!

Priscilla 16 mei 2024
‘Deze zomer wordt écht anders‘ is verdeeld in delen welke een duidelijke structuur aan het verhaal geven.

Daarnaast vinden we in het verhaal wederom een afwisseling tussen heden en verleden.

Ook in deze roman zorgt dit weer voor een mate van spanning die maakt dat je wilt weten wat er al die jaren geleden gebeurt is tussen de personages Lucy en Felix.

‘Deze zomer wordt écht anders‘ is volledig geschreven vanuit Lucy en we leren haar goed kennen.

Naast Lucy leren we haar beste vriendin Bridget kennen en haar broer Felix en diens beste vriend Zach.

Waar ik Lucy vrijwel meteen in mijn hart sloot, had ik dat met haar vriendin Bridget wat minder. Ik vond haar voor een beste vriendin nogal bepalend aanwezig. Vooral wat betreft de regels die ze opstelt voor de vriendschap met Lucy, ondanks dat later wel duidelijk wordt waar dit vandaan komt.

Wat mij betreft had Carley de uitwerking hiervan iets anders mogen vormgeven, omdat ik op deze wijze iets minder sympathie kon opbrengen voor Bridget als personage.

De spanning tussen Felix en Lucy die vanaf het begin aanwezig is, liet mijn hart echter sneller slaan. Het was heerlijk om te lezen hoe deze spanning werd opgebouwd en het “stiekeme” gedoe vond ik geweldig.

Evenals de voorgaande twee boeken is ook dit derde boek weer heerlijk vlot geschreven en de hoofdstukken hebben een gemiddelde lengte.

Zowel de aanwezige spanning in het verhaal als de spanning tussen Lucy en Felix zorgen ervoor dat je pagina na pagina omslaat en het is moeilijk om niet van die twee te gaan houden.

Door de levenslessen die beide ervaren, komen gevoelens en emoties realistisch over. Tevens heeft Carley hiermee zeker een diepere laag aangebracht aan het verhaal.

Het verhaal is wat mij betreft goed uitgewerkt en Carley is er zeker in geslaagd de lezer mee te laten voelen met de personages. Iets wat ik zelf heel fijn vind in een romantisch verhaal.

Ik hield van de ontwikkeling van de personages en de weg die het verhaal insloeg.

Het afsluitende epiloog had voor mij niet mooier kunnen zijn.

Conclusie
‘Deze zomer wordt écht anders‘ is een heerlijk verhaal over vriendschap en verliefd worden. Maar ook een verhaal over gebroken harten, groeien als persoon en grote dromen durven dromen.

Alle personages in dit verhaal maken wel iets aan een ontwikkeling door en de goed beschreven emoties komen realistisch over en zijn herkenbaar.

Ze weet de aandacht van de lezer vast te houden en weet de lezer daarnaast wat mij betreft ook weer te ontroeren.

Het is wellicht niet mijn favoriete boek van de drie die nu zijn uitgebracht, maar het verhaal van Lucy en Felix heeft mij zeker weten te raken.

Dit is wederom een heerlijk boek van Carley Fortune en ik kijk alweer uit naar de volgende!

Meer recensies van Priscilla