Een stap uit je comfortzone zetten is super leuk!

Priscilla 11 juni 2020
Nooit eerder las ik poëzie. Het werd tijd om eens uit mijn comfortzone te stappen.
Op mijn website www.bookaddict.nl lees je mijn gehele uitstapje naar de poëzie.

Toen ik aan de bundel van Herman de Coninck begon, was het eerste dat mij opviel, dat de meeste gedichten op zijn persoonlijk leven waren gericht. En dan vooral op zijn vrouw en zijn dochter.

Omdat hij als man schrijft over vrouwen, en hier en daar ook pikant is, konden niet alle gedichten mij echt raken.
Misschien was ik op zoek naar “wijze” woorden over belangrijke onderwerpen, die ik in zijn gedichten niet perse vond.

Sommige gedichten begreep ik ook niet helemaal en kwamen voor mij over als loze woorden. Ik denk dat dit te maken had met het feit dat deze gedichten meer voor hemzelf waren geschreven als voor een ander.
Toch raakte zijn woordgebruik en zijn zinnen mij wel, wat maakte dat ik gedicht na gedicht las.

Ik vond het intrigerend om te zien hoe hij met woorden speelde en vergelijkingen maakte die je zelf niet had kunnen bedenken. En ook had ik absoluut het gevoel dat ik met deze geselecteerde gedichten een kijkje kreeg in een bijzonder leven van een bijzondere man, die vooral ontzettend veel van zijn dochter heeft gehouden.

Als conclusie kan ik zeggen dat mijn uitstapje buiten mijn comfortzone mij niet slecht is bevallen.
Herman de Coninck is misschien niet de juiste dichter voor mij, alhoewel hij mij met enkele gedichten heeft kunnen raken en laten nadenken over mijn eigen leven en vooral het gemis dat ik ervaar.
Deze bundel heeft mij absoluut wel nieuwsgierig gemaakt naar meer poëzie en dichters, en dat was wel mijn uiteindelijke doel.
Deze uitstap buiten mijn comfortzone is wat mij betreft dan ook geslaagd!

Meer recensies van Priscilla