Heerlijk cozy winterverhaal!

Priscilla 29 december 2019
Het enige dat Suzanne McBride wil voor kerst is haar kinderen gelukkig zien en iedereen bij elkaar met deze dagen.

Hannah heeft echter een hekel aan deze dagen en probeert om er ook dit jaar onderuit te komen. Echter laten de omstandigheden dit niet toe en vlucht ze zelfs halsoverkop naar Schotland om eerder dan de kerstdagen te arriveren.

Beth kijkt uit naar de feestdagen met haar familie. Echter neemt ook haar leven een andere wending en staat zij op het punt om een belangrijke keuze te maken. Alleen ten koste van wat?

Ook Beth verschijnt eerder dan de geplande dagen thuis in Schotland.

Posy, de jongste van het stel, probeert er achter te komen wat haar zussen mankeert maar worstelt daarnaast ook met haar eigen problemen. Leidt zij wel het leven dat zij wil?

Is deze kerst gedoemd om te mislukken? Of is er nog iets dat deze kerst kan redden?

Suzanne heeft de perfecte kerst voor ogen, maar zal haar uiterste best moeten doen om haar drie totaal verschillende dochters weer nader tot elkaar te brengen.

Het verhaal wordt verteld vanuit de perspectieven van Hannah, Beth, Posy en Suzanne. Allen worstelen met het verleden, maar ook met het heden. Door vanuit hun perspectieven te lezen krijgt het verhaal een levendig karakter en geeft het een zeer compleet beeld.

Voor mijn gevoel was het verhaal dan ook absoluut goed uitgewerkt! Met hier en daar verrassende wendingen, de toevoeging van mannelijk schoon en de prachtige Schotse setting, is dit verhaal absoluut een heerlijk winters verhaal!

De schrijfstijl is onwijs prettig leesbaar en door de afwisseling in personages en gebeurtenissen vlieg je door het verhaal heen. Dit maakt het absoluut geschikt als een feel good roman!

Sarah heeft daarnaast een zeer beeldende schrijfstijl en je hebt dus weinig fantasie nodig om je te begeven in de prachtige Schotse Hooglanden!

Het verhaal is van begin tot einde goed opgebouwd en Sarah heeft er absoluut voor gezorgd dat niet alles voorspelbaar aanvoelde!

In dit verhaal leren we de geheimen van de zussen en moeder kennen en komt aan het einde alles samen tot een prachtig geheel dat onwijs veel liefde uitstraalt!

Ik heb absoluut genoten van dit prachtige verhaal!

Personages
Doordat het verhaal geschreven is vanuit alle vier de vrouwen in dit boek, leer je allen goed kennen. Er is niet alleen aandacht besteed aan het heden, maar ook zeker aan hun verleden.

Hierdoor krijg je een goed beeld van de verschillende karakters en kun je je goed inleven in het verhaal.

De geheimzinnigheden die rond de familie hangen maken het verhaal spannender. Dit gaf mij net even een ander extra gevoel dan alleen pure feel good!

Posy was absoluut mijn favoriete personage van het stel. De zussen lijken in niets op elkaar, maar vooral Posy lijkt het minst last te hebben van hun verleden.
Ze komt over als een onwijs krachtig en positief persoon en geeft je het gevoel alles aan te kunnen. Ze is wat mij betreft fantastisch!

Conclusie
‘The Christmas Sisters’ of ook wel ‘Winter in Schotland’ is absoluut een heerlijk en warm verhaal voor de koude herfst en wintermaanden!

Alhoewel kerst een rol speelt, kan het ook gerust na de kerst worden gelezen! Het verhaal gaat tenslotte om familie, liefde en de onbreekbare band tussen zussen!

Het verhaal bevatte voor mij alles wat een feel good moet hebben, en zelfs nog meer!
Het bevatte verrassende wendingen en in combinatie met de personages en de schrijfstijl maakt het dit boek absoluut waard om te lezen! Heerlijk!

Meer recensies van Priscilla