Tegenstroom

Rcisca 02 september 2020
Tegenstroom is het 4e en laatste deel van de Eilandliefde-serie van Jackie van Laren.
Ik las in de afgelopen maanden ook de andere 3 delen.

In tegenstroom speelt Martin de hoofdrol.
Martin is de broer van Wende die in het eerste deel.samen met Axel de hoofdrol speelde. Je bent inmiddels een beetje thuis op het eiland als je al 3 boeken met deze vriendengroep meeleeft. Ze horen bij elkaar en ook Martin hoort daar vanaf nu bij zonder dat hij telkens weer weg gaat. Hij heeft een nogal heftige knipperlichtrelatie met Gwendolijn, maar is dat echt wat hij wil? Wordt hij met Gwen gelukkig voor de rest van zijn leven? Martin komt in een strijd met zichzelf terecht en opeens weet hij het. Dat het leven zo mooi kon zijn, had hij niet verwacht.

Persoonlijk vond ik dit deel het minste van de 4. Maar nog steeds een heel fijn boek om te lezen.

De zwaardere thema's zijn eigenlijk al behandeld in de voorgaande boeken.
Dit is wat luchtiger ondanks dat er toch wel een rauw randje in zit waar Martin de redder in nood mag zijn. Ik vond wel de humor, de woordgrapje en plaherijtjes erg leuk in dit verhaal. Die maken het juist nog luchtiger eigenlijk.

Martin is eigenlijk te lief voor woorden..
Gwen zijn ex-knipperlicht relatie .
Elodie zijn jeugdliefde en Mandy de scharrel van Vinnie vorog jaar.
Van niets naar 3 vrouwen, maar kom op Martin, Zeg alsjeblieft wat je denkt en voelt.. Ik vond dat een beetje lang duren en had hem wel even met ... willen opsluiten in dat agregaathok haha

Omdat ik het voorgaande boek zo aangrijpend vond en me meer in de greep hield dan deze geef ik Tegenstroom 3.5 ☆

Meer recensies van Rcisca