Verwarring aan de Riviera

Sander 14 mei 2019
Aan de hand van Thomas wordt je als lezer meegenomen in het heden en verleden van de kostschool waar hij is opgegroeid. Na een zware winter van 1992 is iedereen in verwarring en weet niemand wat er met de jonge Vinca en filosofiedocent Alexis is gebeurt.
De combinatie van heden en verleden wordt steeds duidelijker wat er is gebeurt en hoe alles in elkaar past. Grotendeels loopt dit soepel in elkaar over. Voornamelijk aan het eind zijn er nog korte hoofdstukken vanuit andere belangrijke personages in het verhaal. Door dit vanuit hun standpunt te lezen voegt zeker waarde toe aan het leesplezier.

Het verhaal zelf is goed opgebouwd. De hoofdstukken zijn goed onderverdeeld en helder en begrijpelijk geschreven. Het slot is wat mij betreft net iets te overdreven door de onthullingen. Dit had met iets minder gebeurtenissen sterker kunnen eindigen.

Door de vertellingen vanuit Thomas komen de personages niet echt tot leven, maar blijven vrij vlak.

Het meisje en de nacht is een aangename thriller maar voor mij geen hoogvlieger.

Meer recensies van Sander