Anders dan anders

Sandra 15 oktober 2023
Journalist Vince van Zandt raakt geïnteresseerd in de dood van een jonge activiste. Hoe is zij om het leven gekomen? Was het op de avond dat er varkenstallen bezet werden door de dierenactivisten. Daniel, een jonge collega van Vince, wordt om hulp gevraagd door de zus van een oud-medestudent. Volgens deze zus is haar broer betrokken geraakt bij een organisatie die Meat is murder heet en zit hij nu in Duistland in de gevangenis. Daniel probeert een ingang bij de activisten te vinden en Vince besluit de dood van de onbekende activiste te onderzoeken. Zowel Daniel en Vince hebben geen idee waar ze in stappen en wat de politiek en het zakenleven hier mee te maken heeft. Wat ze al helemaal niet weten is dat zelfs hun leven gevaar loopt....

Goed verhaal, wel veel politiek waardoor het soms wat lastig leest, in ieder geval voor mij omdat ik niet zo veel interesse daar voor heb. Desalniettemin zijn de geraffineerde spelletjes die gespeeld worden op het hoogste niveau interessant om te lezen. Uiteindelijk zijn er op het einde voor mij in ieder geval nog een paar losse eindjes waardoor ik het verhaal geen 4 sterren waard vond. De opbouw van het verhaal is goed en Vince is een prettig hoofdpersonage. Het onderwerp is weer eens iets anders dan anders wat het geheel zeker de moeite van het lezen waard maakt.

Meer recensies van Sandra