Interessante personages

Sandra 17 februari 2024
Politieagente Hanna Ahlander bevindt zowel in haar priveleven als in haar werkzame leven niet in een beste periode: haar relatie is plotseling voorbij en haar baan is ze ook kwijt. Omdat het huis niet haar eigendom is maar van haar ex-partner moet ze hier uit en ze mag voorlopig even in het vakantiehuis van haar zus Lydia verblijven in het wintersportgebied Åre. Het dorp is op dat moment in de greep van de verdwijning van de 18-jarige Amanda. Hanna besluit deel te nemen aan de burgerzoektocht en hoort een aantal dingen die haar politiebrein op scherp zetten. Via een aantal omwegen komt ze in contact met Daniel Lindskog, de lokale rechercheur die het onderzoek naar Amanda leidt. Hij weet voor elkaar te krijgen dat ze tijdelijk wordt toegevoegd aan het onderzoeksteam en zo gaan ze gezamenlijk aan werk in de zaak van het verdwenen meisje.

In het begin verloopt het verhaal wat traag omdat er verschillende verhaallijnen worden geïntroduceerd maar ook maak je kennis met de diverse personages die voor deze nieuwe serie belangrijk zullen zijn. Weinig actie dus. Iets over de helft van het verhaal komt er wat meer vaart in. De verdachten die in het onderzoek opkomen zijn echter veelal gebaseerd op wat losse roddels en dat maakt het wat ongeloofwaardig: wordt een dergelijk onderzoek gebaseerd op dingen die iemand ‘van horen zeggen’ heeft?
De schrijfstijl is prettig, korte hoofdstukken, geen onnodig ingewikkelde taal. Soms wordt er iets te veel beschrijvende informatie gegeven maar persoonlijk heb ik dat niet als hinderlijk ervaren. De achterflap belooft veel spanning :

“Hanna en Daniel zullen snel moeten handelen voordat de waarheid onder de sneeuw wordt bedolven”

Deze spanning heb ik helaas niet ervaren. Toch zou ik deel 2 van deze serie zeker oppakken omdat zowel Hanna als Daniel personages zijn die interessant genoeg zijn om er meer over te weten te komen en ze verder te volgen in hun leven.

Meer recensies van Sandra