Ode aan hun gezin

Sandra 18 maart 2024
Het boekenweek-geschenk geeft een mooi inkijkje in wat je niet echt een standaard gezin kunt noemen. Een overvol huis waar overal iets hangt/ligt/legt/staat is precies zoals ik mij 'Huize Chabot' had voorgesteld! De hoofstukken zijn allemaal door verschillende auteurs opgetekend dus hebben allemaal een verschillende schrijfstijl. De verhalen van Maurits, Storm en Splinter spraken mij het meeste aan maar ook de korte stukjes van moeder Yolanda toverden een glimlach op mijn gezicht. Natuurlijk is het stuk verteld 'door' hond Bril ook veelzeggend, het feit dat de hond een eigen hoofstuk heeft zegt genoeg over zijn aandeel en plaats in het gezin.
Een mooi, warm boekje waaruit blijkt dat de vier broers met veel plezier terug kijken op hun jeugd en dankbaar zijn voor de, wellicht wat van de norm afwijkende, wijze waarop ze zijn grootgebracht. Iedereen is zich er ook zeer van bewust dat er een andere fase aan is gebroken; de ouders worden oud(er).

"langzaam krijgt de tijd vat op hen en er is geen gummetje waarmee ik het ongedaan kan maken"

Voor een boekenweek-geschenk vind ik het een leuk boekje dat prima past in het thema Bij ons in de familie.

Meer recensies van Sandra