Wat een puik geschreven boek!

Ik heb het boek geluisterd en ik heb regelmatig hardop moeten lachen om passages die voorbij kwamen. Het is een verhaal over een jong volwassen vrouw met de droom oorlogscorrespondente te worden en wanneer haar droom vacature voorbij komt, twijfelt ze geen moment en solliciteert. Ze wordt aangenomen, maar komt er pas op haar eerste werkdag achter waar ze eigenlijk is beland....

Het is een verhaal wat vrij licht geschreven is over wat een jong volwassen vrouw meemaakt in de jaren 40 tijdens de oorlog in Londen. Emmy probeert haar leven zo goed en wel op de rails te houden en krijgt te maken met bekende thema's zoals liefde, vriendschap en collega's die niet allemaal even gemakkelijk zijn. In het begin merk je nog niet zoveel van de oorlog. Het is wel door het verhaal heen geweven, maar het gaf me niet het idee dat ze er erg veel last van had. Later in het verhaal komt er een wending en dan komt er een serieuzere ondertoon in het verhaal. Toch blijft het vrij luchtig en geeft het je vooral een kijkje in het hoofd van een 23 jarige vrouw vol in ontwikkeling die met vallen en opstaan haar verantwoordelijkheid probeert te nemen.

In het begin ergerde ik me wat aan het taalgebruik. Denk hierbij aan woorden zoals puik, gommie, vreselijk aardig. Dit kwam best vaak terug en het schijnt met de vertaling te maken te hebben, maar soms vond ik het storend in het verhaal. Echter past het wel bij de tijdsgeest van het verhaal.

Meer recensies van Sharons Boekenwereld