#doeislief

Voor de hebban leesclub mocht ik het boek #lief van Hester van ’t Hek lezen. De personage Flo was direct aan het begin van het verhaal al vrij pittig qua reacties naar dierbaren waardoor ze soms wat irritatie bij me opwekte. Ook was ze met sommige reacties naïef en ietswat ongeloofwaardig. Later in het verhaal werd dit beter en werd het verhaal steeds duidelijker en kon ik me er beter in inleven. Ik was een lange tijd op het verkeerde been gezet waardoor toen ik achter de daadwerkelijke reden van het jongetje kwam dit een beetje mat voelde, ondanks dat het wel een heftige verhaallijn was. Vooral van de setting tegen het einde van het verhaal in Dublin had ik wel meer willen lezen. Dit gaf echt een cozy gevoel. Dit in tegenstelling tot het begin van het verhaal waar ik meer de pijn en narigheid voelde waar Flo doorheen ging en deels ook zelf veroorzaakte. Ik vond het een mooi en passend einde hebben en heb het boek met plezier uitgelezen.

Meer recensies van Sharons Boekenwereld