Tierelier sluit het verhaal perfect af

sven (JustBooks) 01 augustus 2019
De saffieren roos sluit de Elenium trilogie van David Eddings af. En hij doet dit verrassend en vol verrassing.

Cover
De cover toont ons Bheliom. Het sieraad waar het allemaal om draait in deze trilogie.

Verhaal
De spanning in dit boek ligt in het begin niet al te hoog. De spanning die wel aanwezig is in het begin kent meestal een politiek tintje. Deze keer geen grote vechtpartijen met zwaarden maar meer met intrige en achterbaksheid. Eens dit gepasseerd is komt de actie spanning terug tevoorschijn. In dit boek komen alle loshangende deeltjes van de andere 2boeken terug op hun plaats en word alles duidelijk.

Personages
Onze personages zijn enorm uitgegroeid en als lezer heb je met meerdere een band van beschermen of haat. Sommige personages komen nog onverwachts uit de hoek en maken kennis met hun uiteindelijk lot. Soms moet er ook afscheid genomen worden van een geliefd personage.

Slot
Het slot is verrassend en vol met spanning. Sommige delen kon je al zien afkomen van ver maar andere verrassen je alsnog. Het boek word volledig afgesloten met een epiloog die echt de moeite waard is.

Conclusie
Een perfecte afsluiter van een trilogie. Alles en iedereen krijgt wat hij verdient of dit nu goed of slecht is. Onze tierelier zorgt voor de perfecte afsluiter.

Meer recensies van sven (JustBooks)