Een ouderavond met fatale gevolgen!

Tessa 30 augustus 2020
Een toevallige ontmoeting, een paar misverstanden en een boel vrouwen in een stad waar iedereen iedereen kent. Het jaarlijks ouderfeest op Pirriwee Public eindigt met een dode ouder.
We volgen enkele vrouwen waarvan de kinderen op Pirriwee Public schoollopen. We volgen hen in hun huishouden, realties, carrieres en vriendschap. De ene vrouw staat iets nuchterder in het leven dan de andere, en het ene huwelijk loopt beter dan het andere.
Wie is verantwoordelijk voor de dood van de ouder? Of is het een ongeluk? En wat is dat toch met die 'Blonde Bops?'

Wat was dit boek een plezier om te lezen! Het begint met een geweldige intro en toevallige ontmoeting. Vriendschappen worden opgebouwd, huwelijken staan onder druk, kinderen en ouders worden geconfronteerd met elkaar. En er is ook plaats voor een vleugje romantiek.
Van begin tot eind ben ik blijven lezen, ik wou absoluut weten wie, hoe, wat, waar en wanneer! En Liane Moriarty is zo slim om echt pas tegen het einde de antwoorden te geven, na een twist dat je niet ziet afkomen, maar ook niet overdreven lijkt.
Het zou zomaar je beste vriend of vriendin kunnen overkomen!

Het boek is opgedeeld in vlotte hoofdstukken met duidelijke tijdsaanduiding, zodat je niet snel kwijtraakt hoe ver je van het voorval zit. Dat maakt het ook een groot plezier om te lezen, want hoe dichter je komt, hoe nieuwsgieriger je wordt en hoe sneller je wil doorlezen om te weten te komen hoe de vork in de steel zit!

Dit was mijn tweede boek van Liane Moriarty, maar het zal zeker niet het laatste zijn!

Meer recensies van Tessa