Broeierige taferelen in Siena

Ton Jansen 13 augustus 2019
Goed en spannend geschreven verhaal voor 15+ Je moet wel wat leeservaring hebben, niet voor de Italiaanse zinnen in het boek, maar het is geen vluggertje. Je moet in deze geschiedenis duiken, waarbij de couleur locale ook een rol speelt. Het verhaal is opgehangen aan geheugenverlies en dat is een bepaald originele invalshoek. Het grootste minpunt, als we dat dan moeten noemen, is de voortdurende verwijzing in de verhoren met de commissaris van politie. Dat haalt de vaart wat uit het verhaal.Het is een ingenieus en complex opgezette thriller die deze Oostenrijkse schrijfster aflevert. Je bent er best wat uurtjes zoet mee. Dat de personen niet altijd geloofwaardig handelen, nemen we op de kop toe. Het is en blijft tenslotte een roman.

Meer recensies van Ton Jansen