aangenaam verrast

Verbeelding 01 januari 2021
De laatste tijd ben ik meer boeken/bundels met korte verhalen/short stories gaan lezen omdat ik als lezer van series (met name op fantasy-gebied) dat niet alleen een prettige afwisseling vind maar ook omdat een kort verhaal, vooral als het goed geschreven is natuurlijk, een juweeltje op zich is. Een juweeltje omdat het verhaal me een zodanige beeld van de werkelijkheid schetst of inzicht verstrekt in de personages dat deze, ondanks zijn beperkte omvang, niet onder doet voor boeken van ‘normale’ omvang. En een bijkomend en praktisch voordeel is ook dat ik zo’n kort verhaal in een mum van tijd kan lezen. Handig wanneer ik niet de gelegenheid heb om mij hele avonden (of dagen) in een groot verhaal onder te dompelen.

Deze bundel van korte verhalen vond ik extra plezierig om te lezen omdat ik kennis heb kunnen maken met enkele schrijvers die mij voordien niet bekend waren zoals Auke Pols (“De sino van Thordalur”) en Erik Betten (“Echte liefde”). Maar ik was bijzonder aangenaam verrast door het verhalen “De voet van de Stamper” van Christien Boomsma en “Mevrouw Rosenbaum vecht tegen de duivel” van Erik Heiser. Ik ben benieuwd wat zij nog meer geschreven hebben en ik zal zeker meer van deze schrijvers gaan lezen.

Meer recensies van Verbeelding