Werkelijk subliem gedaan door Ninja Paap.

Verbeelding 17 november 2020
Dit is, op dit moment, het meest recente verhaal (een kort verhaal) van Ninja Paap-Luijten. Ik weet niet hoe lang Ninja Paap al aan het schrijven is maar ik heb haar pas vorig jaar “ontdekt”. Ik las “Oragyn” en vond het een heerlijk verhaal om te lezen, ik heb het dan ook in één keer uitgelezen. Ik hoop van harte dat er ooit een vervolg komt op dit boek want ik zal met alle plezier mij weer in die wereld willen onderdompelen.

“Oragyn” is tot dusver het enige verhaal van groter omvang van Ninja Paap maar zij schrijft ook korte verhalen. Zij heeft tot dusver meerdere korte verhalen geschreven welke ik tot dusver allemaal gelezen heb en elk verhaal is een genot om te lezen.

“Eten voor de Edelman” is ook zo’n kort verhaal, en zoals gebruikelijk bij Ninja Paap wordt ondanks het beperkt tijdsbestek niets ingeleverd op wereldopbouw, sfeerbeschrijving en diepgang van de personages. De hoofdpersonages zijn volledig uitgetekend en zo boeiend en intrigerend beschreven dat je meer wilt weten over hun verleden en hoe het hun in de toekomst zal vergaan. En van de nevenpersonages wéét je gewoon dat ook zij een eigen interessant verhaal te vertellen hebben. En je kunt gewoon op je klompen aanvoelen dat in de door Ninja Paap gecreëerde wereld er nog meer bijzondere wezens rondlopen die het kennen waard zijn. Werkelijk subliem gedaan door Ninja Paap.

Meer recensies van Verbeelding