Weinig samenwerking wat het soms wat onsamenhangend maakte

Zo’n 2,5 jaar geleden las ik het eerste deel van de Linn Stahl serie, ‘De man die met poppen speelde’. Dus toen ik zag dat deel 2 verschenen was moest ik deze gewoon lezen. Omdat het toch al even geleden was dat ik ‘De man die met poppen speelde’ gelezen had, had ik even nodig om in het verhaal te komen. De personages moesten zich weer even aan mij voorstellen, maar na een aantal pagina’s vielen de personages op hun plek.

Voor een bank worden een aantal medewerkers koelbloedig neergeschoten door scherpschutters. Al snel wordt duidelijk dat de vermoorde medewerkers allemaal op de zelfde afdeling werken. Is dit een bizar toeval of is er meer aan de hand? Linn Stahl wordt opnieuw gevraagd om mee te helpen.

Waar ik in het eerste deel de interactie tussen de personages erg boeiend vond, miste ik dit bij dit deel een beetje. Ik had een beetje het gevoel alsof iedereen maar voor zichzelf bezig was en de zaak niet het belangrijkste vonden. Het recherche onderzoek vond ik zwak, maar het verhaal bleef wel spannend genoeg dat ik steeds verder wilde lezen.

Ondanks dat Linn geen rechercheur is kreeg ze wel heel eenvoudig alle informatie die ze wilde, zelfs als die niet geheel relevant was voor haar onderzoek. Het wordt duidelijk dat er iemand is die iets persoonlijks tegen Linn heeft en ik hoop dat dit in het derde deel echt afgerond wordt, want deze verhaallijn blijft mijn interesse houden.

Het verhaal is ook via Kobo Plus te luisteren en de mensen die ons al langer volgen weten dat we dan tijdens het lezen ook het boek luisteren. Het luisterboek is ingesproken door Inge Iepenburg en ik vind haar stem altijd goed bij een thriller passen.

Ik hoop wel dat in het derde deel ‘De vrouw die alleen jaagde’ de samenwerking tussen Linn, Erik en Rickard weer intensiever wordt want dit miste ik nu toch wel.

Het derde deel ligt gelukkig ook al klaar om gelezen te worden en ondanks dat ik over dit tweede deel iets minder enthousiast ben, kan ik niet wachten om het derde deel te gaan lezen.

Dit boek ontvingen wij van The House of books. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes