Lezersrecensie

Zwijgen is bitter

Nadat ik ‘Ik kan je redden’ gelezen had en hier erg enthousiast over was, kon ik uiteraard niet wachten om het tweede deel in de Olivia Leroy-serie ‘Zwijgen is bitter’ te gaan lezen. En ik ben wederom enthousiast. Wat een goed verhaal weer.

Olivia Leroy hebben we in het eerste deel al leren kennen als een eigenzinnige inspecteur die het liefst alleen op pad gaat. In dit tweede deel leren we Olivia nog beter kennen, maar mocht je het eerste deel nog niet gelezen hebben, is dit tweede deel ook goed losstaand te lezen.

De verdwijning van Kasper en Peter zorgt bij Olivia voor herinneringen aan haar jeugd. Als Kasper vrij snel gevonden wordt wil Olivia de kleine Kasper antwoorden geven. Ze kan zich goed inleven in Kasper omdat Olivia’s vader haar in de steek gelaten heeft toen ze een kind was. Hierdoor heeft Delporte een mooie balans gebracht tussen Olivia’s werk en haar privéleven.

Er is voldoende spanning in het verhaal, niet alleen door de vermissingszaak, maar ook in het privéleven van Olivia gebeurt genoeg, waardoor ze levensecht op mij overkomt. Delporte geeft steeds kleine puzzelstukjes weg, waardoor het extra leuk is om mee te puzzelen en zo achter de dader te komen. Op een bepaald moment had ik een vermoeden wie de dader was, maar ik kon niet plaatsen waarom. Dit wordt uiteraard duidelijk in een zenuwslopend einde.

Ik hoop dat we nog lang kunnen genieten van personage Olivia Leroy, want ze heeft echt een plek veroverd in de Nederlandse boekenwereld.

Dit boek ontvingen wij van Borgerhoff & Lamberigts. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes

Gesponsord