Gruwelijk maar erg goed

Wendy Koedoot 29 juli 2019
Dit verhaal gaat over Charlotte, die de dood van haar baby op een nogal aparte wijze probeert te verwerken. Ze zakt steeds verder weg in haar diepgewortelde verlangen naar Dolores. Ze gaat heel ver en leidt een soort dubbelleven als haar man er niet is. Eigenlijk heeft deze vrouw dringende psychische hulp nodig…
Je krijgt een goed beeld van Charlotte, je weet dat wat ze allemaal doet eigenlijk niet kan ,maar tegelijkertijd begrijp je haar gevoelens en ideeën wel. Het is soms op het gruwelijke af….Way gaat er allemaal in haar hoogd om dat je tot zoiets in staat bent?
Gilman. haar man , is heel anders, veel realistischer maar laat Charlotte ook haar gang gaan. Hij denkt dat het bij het rouwproces hoort. Ik heb wek met hen te doen. Hij weet dat er rare dingen gebeuren maar kan er niks aan doen om zijn vrouw niet te verliezen.
Annabel is een goede vriendin , die wel door heeft dat er iets aan de hand is maar ook zij doet er niet veel mee.
Het verhaal is geïllustreerd met tekeningen over baby Dolores en af er toe staat er een gedicht in van Charlotte. Dit past bij het verhaal . jet is een soort intro van er gaat komen. Je voelt de creepy sfeer meteen. Het verhaal is spannend , ongelofelijk en gruwelijk. Het eind is passend bij het verhaal… Maar ik wil meer !!!
In slechts 100 bladzijdes heb je een compleet thrillerverhaal met horror van de bovenste plank.

Meer recensies van Wendy Koedoot