Lezersrecensie

Magische fantasy verhaal

Wendy Koedoot 28 februari 2020

Dit boek is het eerste kinderboek van Marcel Heunks.
Ik heb het gelezen voor het Selfpubcafe op Facebook.

Justin is pas verhuisd van de grote stad naar een huisje aan de rand van bos. Het is een paar weken voor de kerst. Op een dag vind Justin op zolder een boek met vreemde tekeningen en teksten in een vreemde taal.Justin weet niet wat er gebeurt als hij een van de teksten hardop voorleest en er ineens een flits is… hij zal toch niet ,,,,,Hij bergt het boek maar op. Zijn vader moet op reis voor zijn werk.ustinś tante komt zo op hem passen maar als na een paar minuten de bel gaat staat er iemand anders voor de deur...Vanaf dat moment gebeuren er hele vreemde dingen en staat zijn leven op zijn kop. Hij moet een onmogelijk opdracht uitvoeren,waar het leven van hem en anderen van afhangen ...Zal het hem gaan lukken?

Justin is een jongen die nieuwsgierig en avontuurlijk is, hij is zeker niet bang uitgevallen maar heeft geen vrienden of vijanden in deze omgeving. Dat verandert van het ene op het andere moment als er wordt aangebeld. Justin moet de strijd aangaan met een tegenstander die sterk en verraderlijk is. Maar hij laat zich niet kennen.

Dan heb je Marinda nog, ze is een bijdehand meisje die graag het avontuur opzoekt. Ze is slim en helpt Justin zo goed als ze kan. Ik vind haar wel leuk .
Archibald is mijn lievelings karakter. Hij is een konijn, maar wel een bijzonder exemplaar. Eentje die kan praten en nog veel meer. Hij heeft een belangrijke rol in het verhaal.
Vilinius is een aparte, je komt er in de loop van het verhaal achter waarom ik dat vind.

Het verhaal leest vlot, de hoofdstukken zijn kort en de schrijfstijl is helder.
Het verhaal is fantasy met actie en humor, geschikt voor kinderen van 8-10 jaar.
De opbouw naar het plot is goed, het eind is passend bij het verhaal.

Ik heb er van genoten en geef het 5 sterren.

Meer recensies van Wendy Koedoot

Gesponsord