Wat ene verhaal

Wendy Koedoot 06 augustus 2019

met dank aan Futuro voor het ongecorrigeerde leesexemplaar
Kirill is een zoon van een Russische kunsthandelaar , zijn vader is erg vooraanstaand .De band met zijn vader wordt deels versterkt als Kirill een ski ongeluk krijgt. Maar de waarheid is anders…Hij krijgt zijn vader van een andere kant te zien …Dit zal zijn leven veranderen.
Jeremy is een gescheiden man en ontmoet een oude jeugdvriend . deze vraagt hem of hij mee wil gaan zeilen naar Spitsbergen. Dat klinkt aantrekkelijk.. zijn nieuwe vriendin Annet is ook enthousiast en wil ook mee. Dit een mooie kans om elkaar beter te leren kennen, maar hij zal van te voren nooit bedacht hebben dat dit heel anders uit zou pakken.
Je leert de hoofdpersonen goed genoeg kennen om je in hen in te kunnen leven. Kirill en Jeremy zijn twee mannen die graag een andere wending aan hun leven willen geven, wat meer actie en spanning. Die gaan ze krijgen. Ze zijn aan de ene kant heel meegaand maar ook eigenwijs genoeg om zelf op avontuur uit te gaan en zijn zeker niet bang uitgevallen. Dat waardeer ik wel. Van Vincent en Annet kan ik geen hoogte krijgen. Ze hebben iets dat me zegt dat je uit de buurt moet blijven… maar tegelijkertijd zijn ze ook weer belangrijk voor de groep.
Dan zijn er nog een paar anderen zoals Carl en Rachel.. Vooral van Carl krijg ik de kriebels, hij lijkt wel aardig maar toch.
Het verhaal leest vlot .Er zijn meerdere verhaallijnen die niks met elkaar te maken lijken te hebben maar je komt er al snel achter dat dat niet klopt.
Het zit vol spanning en actie, je valt soms van de ene verbazing in de andere. Hoe overleef je dat allemaal ? Soms lijkt het ongeloofwaardig, dit kan nooit zo zijn in het echt.
Verleden en heden verweven zich tot een onontkoombare werkelijkheid voor de hoofdrolspelers. Wie had dat kunnen denken?
De zeiltocht naar Spitsbergen zal voor iedereen op schip spannend zijn , om diverse redenen. Je komt er langzaam maar zeker achter wat de belangrijkste reden voor een ieder is. Dat zie je niet aankomen. De opbouw naar het plot is erg goed. Wat een eind.. dat zag ik ook niet aankomen.. Je blijft met vragen zitten na het laatste hoofdstuk maar dat is niet erg.
4 sterren

Meer recensies van Wendy Koedoot