Aangrijpend, sereen...

Sanneke Langendoen beschrijft het waargebeurde verhaal dat haar familie trof. Haar moeder raakt vermist. Sanneke wist wel dat het tussen haar ouders niet meer boterde, maar als haar moeder onbereikbaar blijkt te zijn, krijgt ze na enkele dagen toch wel een heel vervelend gevoel. Marga was een vrije vogel, deed wel vaker onverwachte dingen, maar onbereikbaar blijven voor haar dochter? Nee.
Als Sanneke na twee maanden er even tussenuit moet met haar vriend, krijgt ze alsnog et gevreesde telefoontje. 'Sanneke, we hebben je moeder gevonden'.
En dan blijkt dat haar vader de dader is.
ON waarschijnlijk sereen beschrijft Sanneke hoe zij en haar broer dit beleven. Haar broer wil niets met zijn vader te maken hebben, maar Sanneke ligt met zichzelf in de knoop als ze voelt dat ze haar vader toch nog graag ziet, niettegenstaande alles.
Sanneke was 21 toen ze dir meemaakte. Ga er maar aan staan. Een waargebeurd verhaal waar de dochter van het slachtoffer tegelijk ook de dochter van de dader is en zij veel bordjes in de lucht moet houden. Het verdriet om het verlies van haar moeder verwerken, begrafenis van haar moeder regelen, lastige familieleden het hoofd bieden, financiële problemen oplossen nu er geen inkomsten meer zijn in het gezin, een studie afmaken, vader bezoeken in de gevangenis, niettegenstaande alles....Sanneke is een prachtige jonge vrouw geworden voor wie je alleen maar veel respect kunt hebben..

Meer recensies van anne-marie margrete dewachter franke