Spannend, goed onderbouwd verhaal. Aanrader!

Voor de leesclub van De Boekenreizigers mochten we het verhaal 'Verlaat de gevangenis zonder betalen' van Marjolein Van der Gaag lezen. Ik had al meerdere boeken van haar hand gelezen, solo en samen met die andere topper Marcella Kleine, en de meeste vond ik erg goed geschreven, dus ik was heel benieuwd naar dit boek. En ik werd zeker niet teleurgesteld.
Brenda werkt bij de belastingdienst in Nederland, een dienst die zwaar onder vuur kwam te liggen door de toeslagenaffaire. Brenda heeft het daardoor erg druk en verliest haar gezin uit het oog. Haar man is een vermaard chirurg en ook zijn carrière komt op de eerste plaats. De twee tienerkinderen worden soms wat aan hun lot overgelaten en het huwelijk is ook niet zo geweldig. maar dan verdwijnt de dochter van het gezin en komt er veel in een stroomversnelling. Waar is ze? Is ze weggelopen? Is ze bij een vriendje? Is ze ontvoerd? Leeft ze nog? Allemaal vragen die om een antwoord schreeuwen en die door de auteur mondjesmaat beantwoord worden. Je denkt dat je weet hoe het zit, maar dat blijkt dan toch een misrekening te zijn. Het zat dan toch weer anders. Liefhebbers van thrillers, van spannende verhalen, rep je naar de boekhandel of bibliotheek, leen het boek van een vriend(in) en lees! Opnieuw heeft Marjolein Van der Gaag een erg goed verhaal geschreven, waar je jezelf in kunt verliezen. Als je als lezer tegen een personage begint te praten...dan is er ofwel iets met je aan de hand ofwel is het gewoon een erg goed boek. In dit geval was het toch echt dat laatste...
Erg goed opgebouwd, mooie karaktertekeningen, zeer herkenbare menselijke trekjes in de personages (ouders die aan hun carrière timmeren en tegelijk hun gezin proberen te doen functioneren en ook nog een goede partner te zijn, soms wordt dat wat veel, dat herkennen veel lezers vast wel).. Geschreven in mooi, vloeiend Nederlands, dat mag zeker ook wel gezegd worden. Hee graag gelezen en een volgend boek van deze auteur ga ik zeker ook weer lezen.

Meer recensies van anne-marie margrete dewachter franke