Leuk tussendoortje.

Voor de leesclub van De Boekenreizigers lazen we 'Waan' van Marisa Kuijk. De titel slaat op verschillende situaties in het boek, eigenlijk heel knap verwerkt in dit korte verhaal. Saar en Tom zitten in een relatiedip, om het zacht uit te drukken; Eigenlijk is er niet veel relatie meer over, maar de therapeut ziet nog heil in een gezinsvakantie. Dus boeken ze een huisje en vooral Saar wil er alles aan doen om de vakantie te doen slagen Tom verdwijnt algauw weer, onder het mom van 'nodig zijn op de zaak', dus je voelt al aankomen dat het geen happy end wordt tussen die twee. Maar er is veel meer aan de hand. Saar wil ook jong zijn en gek doen en dus parkeert ze Lotte in de opvang en gaat zelf zingen op het dorpsplein, wat ze eigenlijk altijd al wilde doen. Als de kleine Lotte dan verdwijnt is Leiden in last. Wat is de rol van Anna? Speelt Daan een spelletje? Waarom gelooft niemand Saar? En vooral: waar IS de kleine Lotte?
Hou je van een korter, spannend verhaal, dan is dit echt een boek voor jou. Leest erg vlot, en veel situaties en plekken zullen veel mensen toch bekend voorkomen.

Meer recensies van anne-marie margrete dewachter franke