Korte thriller

Voor de leesclub van de Boekenreizigers mocht ik het boekje Waar is Ivy van Inge Van Prooijen lezen. Een fijn verhaal. Lizzy heeft Engelse roots maar vlucht weg en probeert haar leven in Nederland opnieuw op te bouwen. Ze is alleenstaande mama van een dochtertje, Ivy, en dat is niet zo makkelijk, zoals vele alleenstaande mama's en papa's zullen kunnen bevestigen.
Werken in de zorg mag dan voldoening geven, in de portemonnee is het helaas geen vetpot, jammer genoeg.
Als Ivy dan als momfluencer aan de slag kan, gaat er een heel nieuwe wereld voor haar open. Zoals wel vaker is het niet al goud wat blinkt en vegen nieuwe bezems schoon, want al gauw besef Lizzy dat er aan dat digitale verhaal dat veel centen opbrengt, ook een andere kant zit, met mensen die je niet kent, die zich anders voordoen dan ze zijn, die beweren iemand anders te zijn.... Best angstaanjagend. Als Ivy verdwijnt, breekt de hel los. Wie heeft haar? Hoe kon dit gebeuren? Een verhaal dat voor mij eigenlijk in een langere versie van een thriller had mogen gegoten worden, omdat er nu toch wel losse eindjes blijven bengelen en dat vind ik persoonlijk jammer. maar wie een fijn, vlot lezend boekje wil voor tussendoor, is hier aan het goede adres. Ik g zeker nog ander werk van de auteur lezen, maar dan well de 'full' version. Korte verhalen vind ik sowieso al lastiger om te lezen en hier bleef er veel onbesproken.

Meer recensies van anne-marie margrete dewachter franke