Exciting verhaal

anouk-spooren 22 december 2019
ik heb dit boek nu herlezen en vond het nog steeds fantastisch. Mijn vroegere en jongere ik gaf dit vijf sterren, waarschijnlijk is dit ook een boek wat voor iets jongere mensen, dus rond 14 jaar een nog veel leuker boek is. Het idee is super origineel, dus Claudia Gray, bedankt voor dit verhaal te delen.

De personages zijn super herkenbaar. Er is wel een soort van Love triangle aanwezig, en ik moet zeggen. Ik vind beide jongens fantastisch. Of dat zeg ik nu, maar welke versie van de jongens vind ik leuker? Door dit verhaal krijgt ons hoofdpersonage Marguerite de kans om naar andere dimensies te reizen. Zo komt ze ook andere versies van haar vrienden Paul en Théo tegen. Marg. heeft echter een taak, samen met Théo, maar natuurlijk gaan de dingen niet volgens planning... Paul is zo een sweetheart, ofja versie Moskou. Ik weet nog steeds niet wat ik van de echte vind. Het gedeelte dat ze in Moskou zijn vind ik het leukste. Ook Théo is zo een leuk karakter. Hij is best wel grappig en dat vind ik zo tof aan hem. Marguerite is ook zo tof. Ze is kunstenares en ze ziet dan ook zoveel moois in de simpele dingen.

het verhaal is keitof. Alleen het functioneren van de Vuurvogel, het apparaat dat het toestaat om van dimensie te wisselen, wordt nooit heel goed uitgelegd. Natuurlijk is dit best logisch, omdat het gewoon een simpel YA boek is, maar ik stoor me er wel een beetje aan. De paar plottwisten in het verhaal zijn ook leuk en goed doordacht en en bij het einde zat ik zeker op het puntje van mijn stoel, zo spannend! En heel misschien focuste Marguerite zich iets te veel op de liefde.

Ik vond het fantastisch om de personages telkens te zien wennen aan hun nieuwe omgeving en aan het feit dat ze soms meer familieleden hebben of een totaal andere functie. Ik raad het daarom ook zeker aan, want ik heb het zelfs in 1 dag uitgelezen, zo interessant was het.

Meer recensies van anouk-spooren