Horror Fantasy is geweldig

anouk-spooren 13 november 2019
Ik denk dat dit één van mijn favoriete boeken van dit jaar is geworden. Het heeft ten eerste al een fantastisch concept. het is een retelling van een sprookje genaamd 'the 12 dancing princesses'. Ik dacht dan ook meteen aan de barbiefilm. alleen is aan deze versie een heel eng tintje, dus het is zeker niet voor mensen die snel bang zijn.

Het verhaal begint al meteen op de begrafenis van één van de twaalf zussen. Op dat moment zijn er al 4 dood. Annaleigh is het personage dat we volgen. Zij is ook de enigste die denkt dat deze doden geen ongelukken zijn en gaat op onderzoek. Samen met haar zussen gaat ze dansen op heel veel dure feesten en ziet een paar mysterieuze personen.

De personages waren echt tof. ik ben gaan houden van alle zussen en de stiefmoeder. alleen de vader vond ik iets minder, omdat hij zich zo weinig bezighield met zijn kinderen.
Annaleigh voelde voor mij heel realistisch aan. Ze hield haar hoofd koel, redeneerde zoals ik ook zou doen. Ze geeft ook heel veel om haar familie wat ik heel fijn vond in het verhaal. ze had met niemand ruzie.
alle zussen voelden ook heel hecht aan. de auteur heeft dit mooi naar voren gebracht. Ik vond hte daarom ook zo zielig wanneer er iemand stierf, wel of niet in de familie. Iedereen was bevriend met de rest.
De andere personages vond ik ook heel goed beschreven. bv Fisher en Cassius. ik had eerst gedacht dat er een love triangle ging plaatsvinden, maar dit was gelukkig niet het geval.

Ik moet zeggen, Erin Craig, je bent een fantastische horror schrijver. Ik vond dit wel het beste element, sommige stukjes waren zo eng met alle tentakels en inkt en bloed. ik ga natuurlijk niet teveel zeggen, want spoilers willen we niet. Hoewel ik er goed tegen kan en dit dus fantastisch voor mij was, snap ik waarom veel mensen het boek er voor kunnen neerleggen. bij sommige stukjes kreeg zelfs ik rillingen over mijn nek.

En hoewel het einde als je het leest superobvious is, had ik het toch niet zien aankomen. ik had minstens vijf andere personen in gedachten en het was allemaal fout. dus voor mij was de plottwtist geslaagd!

Ik raad het dus echt aan als je van iets engere boeken houd. de sfeer was zeker donker genoeg en ik heb er echt van genoten.

Meer recensies van anouk-spooren