op reis met yumeko

anouk-spooren 28 juli 2019
dit was een vernieuwing. Kawaga killed it met de japanse elementen. dat was heel vernieuwend. Yumeko moet voor haar eisgenoot tatsumi geheim houden dat ze een deel van de drakenrol heeft en tijdens de reis krijgen ze meerdere nieuwe reisgenoten. sommigen handig, anderen voor plicht.

de personages waren ook heel anders allemaal. Tatsumi leeft voor plicht en moord. hij is een demonendoder met zijn speciale zwaard, die zelfs voor hem gevaarlijk is. hij kan geen emoties laten zien, wat soms irritant was. maar hij ontwikkelt toch een bijzondere band met Yumeko.
Yumeko is een van de hoofdpersonages, samen met Tatsumi. zij is Zoooo naïef en onschuldig. maar ondanks dit is ze ook heel slim, en hoewel ze soms speelt met haar speciale voskrachten, gebruikt ze ze ook voor zichzelf en haar vrienden te redden. helaaas vertrouwt ze sommige mensen te snel.
de ronin en de vechter waren ook bijzonder. eerst waren ze wat vijandig, vooral door Tatsumi, maar Yumeko kon hun overtuigen om te helpen. daardoor kunnen ze een goede groep vormen, die elkaar in het begin niet vertrouwen, maar na een tijdje komt dit toch, ze helpen elkar heel goed op het einde.

het verhaal was zeer speciaal, met de drakenrol. hoewel er niet veel gebeurt, omdat het vooral een reis is doorheen de bossen, komen er af en toe toch vijanden op hun pad, die heel veel spanning bezorgen. dan is er wel gevecht. vooral het einde was pas interessant, van wat er gebeurt in het grote gevecht. dit was heel goed geschreven en ik ben zo benieuwd naar het vervolg.
Ook de geestenwereld was zeker interessant.

het enigste waar ik me aan stoorde was dat er niet werd aangeduid welk perspectief we hadden. Tatsumi en Yumeko zijn telkens om het hoofdstuk een POV, en soms ook de geesten zoals suki.

ik raad het dus zeker aan vooor iedereen die iets vernieuwend wil lezen

Meer recensies van anouk-spooren