Lady Jane

Aspen 02 oktober 2020
Jane is een jong maar beeldschoon meisje wat als dienstmeisje werkt voor de Montmorency’s. Wanneer ze op een dag het negligé van haar meesteres aantrekt wordt ze betrapt door de heer des huizes. Ze weet te ontsnappen aan zijn avances maar hierbij scheurt het negligé en wordt Jane op staande voet ontslagen. Wanneer ze de verkeerde mensen in vertrouwen komt Jane nog dieper in de problemen. Gelukkig komt ze een oude bekende tegen die haar verzorgt en helpt.

Jane heeft een erg leuke persoonlijkheid. Ze is erg vrolijk en probeert in alles het beste te zien. Ze verzamelt mensen om zich heen die ze volledig vertrouwt en die voor haar door het vuur gaan. Ook de overige personages waren leuk neergezet. Alle handen in eigen dingen wat het tot een leuk gemêleerd gezelschap maakte.

Wat ik wel een groot minpunt vond was de overdreven schoonheid van Jane. Alle mannen vielen als bosjes voor haar en dit vond ik zelf wat ongeloofwaardig. Ze hoefde maar iemand aan te kijken en deze was zowat verliefd op haar. Ook de vrouwen deden zomaar van alles voor Jane.

Het verhaal zelf was niet echt ontzettend bijzonder. Hoewel het leuk was om te lezen is het niet echt een verhaal wat blijft hangen denk ik. Ook de schrijfstijl vond ik soms wat moeilijk. Het was mij niet altijd even duidelijk vanuit welk personage er werd verteld.

Het leven op een kasteel en de manieren en gewoontes die hier bij horen is iets wat mij wel erg aanspreekt. Hierdoor heb ik het wel met plezier gelezen.

Meer recensies van Aspen