Spannend verhaal!

In Familie liegt nooit volgen we Jonah, Milly en Aubrey Story die neef en nichten van elkaar zijn, al kennen ze elkaar niet echt. Daar komt verandering in als ze alle drie een uitnodiging van hun grootmoeder krijgen om tijdens de zomer te werken op haar resort. Eenmaal daar aangekomen komen ze in aanraking met het mysterieuze verleden van hun familie. Wat is de reden dat de ouders van Jonah, Milly en Aubrey niet meer in de gunst zijn van hun oma? Het blijkt dat de familie Story een heleboel geheimen heeft…

Aan het begin van het boek vind je een stamboom. Dat vind je niet vaak in boeken en is dus een hele leuke, maar ook een hele handige toevoeging. De familie Story is best groot. Als je even niet meer wie ook alweer wie is, kan je dat dus makkelijk opzoeken in de stamboom. Een ander pluspunt van dit boek zijn de personages. Omdat je het verhaal vanuit de perspectieven van Jonah, Milly en Aubrey leest, leer je deze personages ook goed kennen. Ze hebben alledrie een hele andere persoonlijkheid en zijn levendig en realistisch neergezet.

De boeken van Karen McManus hebben als gemeenschappelijke kenmerk dat ze enorm vlot geschreven zijn. Dat is niet anders in Familie liegt nooit. De vaart zit goed in het verhaal en er zijn genoeg spannende momenten die voorkomen dat je het boek wilt neerleggen. Beetje bij beetje krijg je de puzzelstukjes van het mysterie die je nieuwsgierigheid steeds verder aanwakkeren. Het boek is niet weg te leggen!

Ik heb dus zeker genoten van Familie liegt nooit. Het is spannend, leest als een trein en zo verslavend dat je het boek het liefst in een keer uit wilt lezen. De personages zijn levendig en realistisch neergezet en de schrijfstijl is superfijn. Familie liegt nooit is zeker een aanrader! De vijf sterren zijn daarom verdiend!

Meer recensies van Awesomebookloverblog